Birger Verstraete - 2024-07-10 - Zomertr 2 - koop: ? - 3 jaa

Individuele prestaties en evoluties (sportief, mentaal, medisch...) van de spelers. Eén topic per speler/trainer.

Birger Verstraete - 2024-07-10 - Zomertr 2 - koop: ? - 3 jaa

Berichtdoor luckie » wo 10 jul 2024, 17:19

Birger Verstraete - 2024-07-10 - Zomertransfer 2 - koop - 3 jaar

Birger Verstraete versterkt OH Leuven

De 30-jarige verdedigende middenvelder Birger Verstraete komt naar Leuven. Verstraete komt over van het Griekse Aris Saloniki en zal de komende seizoenen de kleuren van OH Leuven verdedigen.

Birger Verstraete is een verdedigende middenvelder met heel wat ervaring in binnen- en buitenland. Verstraete genoot zijn jeugdopleiding bij landskampioen Club Brugge, waar hij ook zijn debuut maakte op het hoogste niveau. Van Club Brugge ging hij naar KV Kortrijk waar Verstraete furore maakte op het middenveld en een transfer versierde naar KAA Gent. Na 2,5 seizoenen bij de Buffalo’s trok Verstraete naar het Duitse FC Köln.

Na één seizoen in Duitsland keerde de éénmalig international terug naar België om te voetballen voor Antwerp FC. In totaal kwam Verstraete 81 keer in actie voor de Great Old. Via KV Mechelen trok de middenvelder vorig seizoen naar Aris Saloniki waar hij met 29 wedstrijden titularis was en op een knappe vijfde plaats eindigde in de Griekse competitie. Nu tekent Birger Verstraete voor OH Leuven om het Leuvense middenveld te versterken de komende seizoenen.

CEO Frédéric Van den Steen is bijzonder gelukkig met de nieuwste aanwinst. “Birger Verstraete is een voetballer met veel ervaring, leiderschap en grinta. Hij brengt vuur in een ploeg. Daarnaast heeft hij ook voetballend vermogen en kan hij onze aanvallende spelers ontlasten en dus beter laten functioneren. Bovendien kent hij de Belgische competitie als zijn broekzak. Ik ben ervan overtuigd dat hij een grote meerwaarde zal zijn voor onze jonge ploeg”, aldus de CEO.

Ook Birger Verstraete is gelukkig met zijn transfer naar OH Leuven. “Ik ben heel blij om hier te zijn. OH Leuven is een mooie club en ik kijk er echt naar uit om van start te gaan en mijn ploeggenoten te leren kennen. Daarom is het ideaal dat ik nog een groot deel van de stage kan afwerken. Mijn ambities? Ik hoop de club met mijn leiderschap en ervaring te kunnen helpen om zeker beter te doen dan vorig jaar,” besluit de Belgische middenvelder.

Published on: 10/07/2024

http://ohleuven.com/news/birger-verstr ... oh-leuven/

Laatst bijgewerkt door luckie op vr 06 sep 2024, 23:05, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 45652
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

Birger Verstraete - zijn statistieken

Berichtdoor luckie » wo 10 jul 2024, 17:23

Birger Verstraete - zijn statistieken

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 45652
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

Birger Verstraete - The White Warrior

Berichtdoor luckie » wo 10 jul 2024, 17:39

Rudi schreef in Re: Zomertransfers 2024: Wensen, geruchten en bevestigd:CEO Frédéric Van den Steen is bijzonder gelukkig met de nieuwste aanwinst.


En 'ervan overtuigd' dat hij een directe meerwaardespeler zal blijken te zijn.

Birger zal er 200% voor gaan........ met het mes tussen de tanden....... met het killersinstinct van een beenhouwer wanneer het moet..... op de vooravond van de Vlaamse Feestdag een speler met een 'goedendag' binnenhalen is meer dan symbolisch......

Een betere versie van Malinov......

Er waren blijkbaar nog andere ploegen in de running..... maar Van den Steen en Csepregi konden hem 'overtuigen'.....
dus mogen we concluderen dat we andere ploegen hebben 'afgetroefd'?
Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 45652
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

Re: Birger Verstraete - 2024-07-10 - Zomertr 2 - koop: ? - 3

Berichtdoor diezel » wo 10 jul 2024, 17:45

Meestal een basisplaats en veel speelminuten bij de 5de in Griekenland, meer dan ok.
Avatar gebruiker
diezel
Licht ontvlambaar
 
Berichten: 8173
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 15:22
Supportersclub: fanclub van Top

Re: Birger Verstraete - 2024-07-10 - Zomertr 2 - koop: ? - 3

Berichtdoor luckie » wo 10 jul 2024, 17:46

You love him - you hate him - you love to hate him.......

Het is en blijft een 'berekende gok' voor de club......

Maar Birger 'houdt wel van een gokje'.......

Fingers crossed.
Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 45652
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

Re: Birger Verstraete - 2024-07-10 - Zomertr 2 - koop: ? - 3

Berichtdoor Dubbelpunt » wo 10 jul 2024, 18:17

Is zien of hij hier ook zo gemakkelijk 'geen' kaart krijgt als bij de G-zoveel ploegen.
Dubbelpunt
 
Berichten: 2271
Geregistreerd: ma 24 aug 2020, 09:34

Re: Birger Verstraete - 2024-07-10 - Zomertr 2 - koop: ? - 3

Berichtdoor OHLer » wo 10 jul 2024, 19:07

Welke ploegen waren nog geïnteresseerd? Ik had ergens gelezen Kortrijk en Deinze :)
Avatar gebruiker
OHLer
Nr11
 
Berichten: 3976
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 19:14

Re: Birger Verstraete - 2024-07-10 - Zomertr 2 - koop: ? - 3

Berichtdoor John » wo 10 jul 2024, 19:08

OHLer schreef in Re: Birger Verstraete - 2024-07-10 - Zomertr 2 - koop: ? - 3:Welke ploegen waren nog geïnteresseerd? Ik had ergens gelezen Kortrijk en Deinze :)

Dan hebben we Kortrijk alleszins al eens terug “afgetroefd”! #KVKOHL op de transfermarkt: 2-1.
John
Gewiekst en bejaard
 
Berichten: 2528
Geregistreerd: do 11 aug 2022, 19:08

Re: Birger Verstraete - 2024-07-10 - Zomertr 2 - koop: ? - 3

Berichtdoor Wimmel » wo 10 jul 2024, 19:52

Gemengde gevoelens wat mij betreft.

Veel ervaring, maar ook de nodige controverse. Verstraete staat bekend als een beenhouwer en iemand die ook in zijn eigen ploeg amok durft te maken.

We zullen zien...
Avatar gebruiker
Wimmel
 
Berichten: 7257
Geregistreerd: wo 13 aug 2014, 20:01
Woonplaats: Bilzen
Supportersclub: Den Dreef

Re: Birger Verstraete - 2024-07-10 - Zomertr 2 - koop: ? - 3

Berichtdoor Jan Frans » wo 10 jul 2024, 20:05

1.Geen jeugdig talent met doorverkooppotentiëel ( was dat geen aanbeveling vanuit KP ?)Csepregi en VDS staan dus met hun eerste transfer onmiddellijk op hun strepen. Willen ze hiermee hun onafhankelijkheid beklemtonen ? : "Vanaf nu doen we meer ons goesting"

2.Contr 3 jaar. Da's lang als het niet lukt en éen van
de zaken die men Willems aanwreef.

3. Speler die bij velen wenkbrouwen doet fronsen, maar die waarschijnlijk gebrand is om diezelfden de mond te snoeren. Een typische Csepregi transfer dus. Heeft hij de juiste "revanche" snaar geraakt. "Bij Leuven gaat ge U onmiddellijk kunnen bewijzen" Ik hoor het hem zeggen.
Avatar gebruiker
Jan Frans
Pollenallergie
 
Berichten: 7080
Geregistreerd: wo 23 apr 2014, 16:48

Re: Birger Verstraete - 2024-07-10 - Zomertr 2 - koop: ? - 3

Berichtdoor Dubbelpunt » wo 10 jul 2024, 20:10

Als vervanger van Dom eigenlijk, die bij ons toch vooral op de 6 moest depanneren. Een vooruitgang.
Dubbelpunt
 
Berichten: 2271
Geregistreerd: ma 24 aug 2020, 09:34

Re: Birger Verstraete - 2024-07-10 - Zomertr 2 - koop: ? - 3

Berichtdoor John » wo 10 jul 2024, 20:19

Verstraete is gewoon een vreselijk irritante speler als hij bij de tegenstander speelt maar die heb je wel nodig. Doet me een beetje denken aan Cobbaut van KVM afgelopen seizoen. Iedereen was het erover eens dat het een vreselijke speler is maar dat je eigenlijk wel zo iemand nodig hebt.
John
Gewiekst en bejaard
 
Berichten: 2528
Geregistreerd: do 11 aug 2022, 19:08

Re: Birger Verstraete - 2024-07-10 - Zomertr 2 - koop: ? - 3

Berichtdoor diezel » wo 10 jul 2024, 20:31

Dubbelpunt schreef in Re: Birger Verstraete - 2024-07-10 - Zomertr 2 - koop: ? - 3:Als vervanger van Dom eigenlijk, die bij ons toch vooral op de 6 moest depanneren. Een vooruitgang.

Met dat verschil dat Dom geen basisspeler was en Verstraete normaal wel.
Avatar gebruiker
diezel
Licht ontvlambaar
 
Berichten: 8173
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 15:22
Supportersclub: fanclub van Top

Re: Birger Verstraete - 2024-07-10 - Zomertr 2 - koop: ? - 3

Berichtdoor Dubbelpunt » wo 10 jul 2024, 20:36

diezel schreef in Re: Birger Verstraete - 2024-07-10 - Zomertr 2 - koop: ? - 3:
Dubbelpunt schreef in Re: Birger Verstraete - 2024-07-10 - Zomertr 2 - koop: ? - 3:Als vervanger van Dom eigenlijk, die bij ons toch vooral op de 6 moest depanneren. Een vooruitgang.

Met dat verschil dat Dom geen basisspeler was en Verstraete normaal wel.

Voila een grotere vooruitgang kan je je niet inbeelden denk ik. De plaatsen op ons middenveld zijn duur.
Nu vooraan ook nog graag.
Dubbelpunt
 
Berichten: 2271
Geregistreerd: ma 24 aug 2020, 09:34

Re: Birger Verstraete - 2024-07-10 - Zomertr 2 - koop: ? - 3

Berichtdoor John » do 08 aug 2024, 16:31

John
Gewiekst en bejaard
 
Berichten: 2528
Geregistreerd: do 11 aug 2022, 19:08

Re: Birger Verstraete - 2024-07-10 - Zomertr 2 - koop: ? - 3

Berichtdoor luckie » do 08 aug 2024, 16:36

John schreef in Re: Birger Verstraete - 2024-07-10 - Zomertr 2 - koop: ? - 3:http://www.hln.be/sport-in-de-buurt/birger-verstraete-ohl-over-zn-comeback-naar-belgie-voelde-me-mentaal-niet-meer-goed-om-nog-te-presteren-in-griekenland~a958a49f/



Birger Verstraete (OHL) over z’n comeback naar België: “Voelde me mentaal niet meer goed om nog te presteren in Griekenland”

Voetbal Jupiler Pro League“Het weer is een beetje hetzelfde als in Griekenland.” Met een knipoog trapte Birger Verstraete (30) z’n eerste interview als OHL-speler op gang. Een gesprek over z’n tijd bij Aris Thessaloniki, de verplaatsing naar Anderlecht en het leiderschap dat hij brengt. “Als ik een dochter had, zou ze met iemand van OHL mogen thuiskomen.”

Na een jaartje Griekenland is Verstraete opnieuw te zien op de Belgische velden. En of de West-Vlaming blij is om terug te zijn. “Ik ben opnieuw bij mijn vrouw en kinderen (een tweeling van twee jaar en acht maanden, red.). In het begin van mijn periode bij Aris woonden ze bij me, maar nadat er twee keer - telkens bij een verplaatsing naar Athene - werd ingebroken, zijn ze teruggekeerd naar België. De resterende zeven maanden woonde ik alleen in een groot huis. Bij het minste geluid sliep ik niet goed. Ik heb nog zeven maanden gespeeld, maar wist dat er na het seizoen een oplossing moest komen. Ik had nog een seizoen contract, maar heb meermaals aan de coach en de voorzitter aangegeven dat ik me mentaal niet meer goed voelde om nog te presteren. Puur omdat ik met mijn hoofd niet meer in Griekenland zat.”

Leiderschap

En zo belandde Verstraete aan Den Dreef. Coach Oscar Garcia prees eerder al het leiderschap van de middenvelder. “Ik denk dat het veruit de braafste groep is waar ik ooit mee samen gevoetbald heb. Als ik een dochter zou hebben, zou ik graag hebben dat ze met iemand van Leuven zou thuiskomen. (lacht) Het zijn allemaal brave gasten. In het voetbal is dat niet altijd goed, maar de sfeer is hier wel uitstekend. Het is een fantastische groep, echt waar.”
Anderlecht

OHL begon het seizoen met een vier op zes na een gelijkspel tegen Beerschot en de knappe 3-1-zege thuis tegen Genk. Op Anderlecht willen Verstraete en co. die lijn doortrekken. “Maar we spelen wel op Anderlecht zaterdag. Een topclub op verplaatsing is nog wel moeilijker dan wanneer je een topploeg thuis krijgt. We trekken met open vizier naar Anderlecht en willen daar een goed resultaat halen. Het is uiteindelijk voor dat soort matchen dat je voetballer bent geworden.”
Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 45652
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

Re: Birger Verstraete - 2024-07-10 - Zomertr 2 - koop: ? - 3

Berichtdoor Wimmel » vr 09 aug 2024, 15:09

Avatar gebruiker
Wimmel
 
Berichten: 7257
Geregistreerd: wo 13 aug 2014, 20:01
Woonplaats: Bilzen
Supportersclub: Den Dreef

Re: Birger Verstraete - 2024-07-10 - Zomertr 2 - koop: ? - 3

Berichtdoor Jan Frans » vr 09 aug 2024, 16:55

"We hebben Henk onmiddellijk bij de keel gegrepen".
Geerlijke kerel :jeej: toptransfer :dance:.Nu al één van favorieten
Avatar gebruiker
Jan Frans
Pollenallergie
 
Berichten: 7080
Geregistreerd: wo 23 apr 2014, 16:48

"Voelde me mentaal niet meer goed in Griekenland"

Berichtdoor luckie » za 10 aug 2024, 07:16

"Voelde me mentaal niet meer goed in Griekenland"

Birger Verstraete (OHL) over z'n comeback naar België

"Het weer is een beetje hetzelfde als in Griekenland." Met een knipoog trapte Birger Verstraete (30) z'n eerste interview als OHL-speler op gang. Een gesprek over z'n tijd bij Aris Thessaloniki, de verplaatsing naar Anderlecht en het leiderschap dat hij brengt. "Als ik een dochter had, zou ze met iemand van OHL mogen thuiskomen."Jordi De Koninck

Na een jaartje Griekenland is Verstraete opnieuw te zien op de Belgische velden. En of de West-Vlaming blij is om terug te zijn.

"Ik ben opnieuw bij mijn vrouw en kinderen (een tweeling van twee jaar en acht maanden, red.). In het begin van mijn periode bij Aris woonden ze bij me, maar nadat er twee keer - telkens bij een verplaatsing naar Athene - werd ingebroken, zijn ze teruggekeerd naar België. De resterende zeven maanden woonde ik alleen. Bij het minste geluid sliep ik niet goed. Ik heb nog zeven maanden gespeeld, maar wist dat er na het seizoen een oplossing moest komen. Ik had nog een seizoen contract, maar heb meermaals aan de coach en de voorzitter aangegeven dat ik me mentaal niet meer goed voelde om nog te presteren. Puur omdat ik met mijn hoofd niet meer in Griekenland zat."


Leiderschap

En zo belandde Birger Verstraete aan Den Dreef.

Coach Oscar Garcia prees eerder al het leiderschap van de middenvelder.

"Ik denk dat het veruit de braafste groep is waar ik ooit mee samen gevoetbald heb. Als ik een dochter zou hebben, zou ik graag hebben dat ze met iemand van Leuven zou thuiskomen. (lacht) Het zijn allemaal brave gasten. In het voetbal is dat niet altijd goed, maar de sfeer is hier wel uitstekend. Het is een fantastische groep, echt waar."
Anderlecht

OHL begon het seizoen met een vier op zes na een gelijkspel tegen Beerschot en de knappe 3-1-zege thuis tegen Genk.

Op Anderlecht willen Verstraete en co. die lijn doortrekken. "Maar we spelen wel op Anderlecht zaterdag. Een topclub op verplaatsing is nog wel moeilijker dan wanneer je een topploeg thuis krijgt. We trekken met open vizier naar Anderlecht en willen daar een goed resultaat halen. Het is uiteindelijk voor dat soort matchen dat je voetballer bent geworden."

http://krant.hln.be/titles/hetlaatsten ... 94998/20/2

--------------------------

Wees maar ervan overtuigd dat Birger zeer goed weet waarom hij daar geviseerd werd. Hij is er feitelijk moeten gaan lopen........
Avatar gebruiker
luckie
Luckieleaks
 
Berichten: 45652
Geregistreerd: ma 14 apr 2014, 17:19
Supportersclub: Den Dreef

Re: Birger Verstraete - 2024-07-10 - Zomertr 2 - koop: ? - 3

Berichtdoor Wimmel » vr 06 sep 2024, 22:32

Aangekocht voor slechts €200.000 volgens transfermarkt

http://www.transfermarkt.be/birger-ver ... ler/234193
Avatar gebruiker
Wimmel
 
Berichten: 7257
Geregistreerd: wo 13 aug 2014, 20:01
Woonplaats: Bilzen
Supportersclub: Den Dreef


Keer terug naar Spelers & trainers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


"like" ons op Facebook!