Maarten schreef in Re: Supportersfederatie O-Hasj-El:kustzenueens schreef in Re: Supportersfederatie O-Hasj-El:Ik kan het bestuur in deze alleen maar gelijk geven. De supporters hebben tot op heden nog geen blijk gegeven van enige gestructureerde, constructieve actie/organisatie. (Ook waar, het werd hun niet gevraagd.) Veel roepen over het onrecht dat hen wordt aangedaan maar als er dan een, weliswaar schuchtere, uitgestoken hand komt, dan is het gelijk niet genoeg en voelen we ons gekleineerd.
Bewijs dan eerst eens dat je een serieuze partner kan zijn!
't Is waar. Wij moeten dat bewijzen. Wij supporters worden immers allemaal met een verstandelijke handicap geboren, in tegenstelling tot de mensen in het bestuur uiteraard. Alles met mondjesmaat, vrouwen en kleurlingen kennen het klappen van de zweep, misschien moeten daar eens ten rade gaan hoe we dat best aanpakken.
Dat is toch ook niet wat ik zeg.
Wat ik wel zeg, of wil zeggen, als het niet duidelijk was in de vorige post, is dat je aan het begin staat van een samenwerking die misschien kan leiden tot een echte stem in het bestuur. De beste manier om deze opportuniteit uit te buiten is niet om ballorig op je strepen te gaan staan en te weigeren om te beginnen praten alvorens jouw (en mijn, onze dus) eisen worden ingewilligd. De beste manier is wel om de uitgestoken hand te aanvaarden en te laten zien dat je een echte solide partner kan zijn voor die de verdere uitbouw van de club onontbeerlijk is.
Vergeet niet dat het bestuur dit niet moet doen. Er is niks dat hen verplicht om supporters uit te nodigen om deel te nemen aan deze sessies of om enige vorm van participatie maar te overwegen.
OK, dit initiatief gaat voor veel supporters niet ver genoeg, maar ik heb Jimmy niet horen beweren dat het dit is en verder niks. In tegendeel.